Trafik

Eleverne lærer at gå sikkert i trafikken og at følge færdselsreglerne. I 3. kl. arbejder eleverne med Den lille cyklistprøve, hvor de skal bruge bevægelse til at lære de basale færdselsregler.

I 4. kl arbejdes der med På med pang om synlighed og om at bruge cykelhjelm - Nederen forældre.

I 5. kl. lånes kommunens cykelbane, hvor eleverne kan teste deres færdigheder på cyklen. 6. kl. er skolepatrulje for de øvrige elever hver morgen, det bliver belønnet med en Legolandstur hvert år i maj. Og sidst på året skal 6. kl. igennem Cyklistprøven, et eftersyn af klassen som cyklister. Igennem forløbet opnår eleverne en forståelse af deres egne og deres klassekammeraters evner som cyklister, både i teori og praksis.

leg

Færdselslære er et obligatorisk emne i folkeskolen. Emnet er ikke tillagt et selvstændigt timetal,

men indgår i undervisningen i børnehaveklassen/0. kl. og i undervisningen i de obligatoriske fag i

1.-9. klasse. Eleverne skal i emnet færdselslære udvikle kompetencer til at færdes sikkert og

ansvarsfuldt i trafikken uden risiko for sig selv og andre.

På Bøgebjergskolen underviser vi også i færdselslære. Vi har udarbejdet et årshjul, hvor der for

hvert klassetrin er beskrevet hvilke emner, der skal arbejdes med hvornår. Materialerne kommer

primært fra hjemmesiden www.sikkertrafik.dk og er film, bøger, opgaver og forskellige lege. I

børnehaveklassen/0. kl. er der i foråret en gåprøve, hvor