Princip for lejrskoler

Princip for afvikling af lejrskoler

”Ved et lejrskoleophold forstås undervisning over flere skoledage henlagt til en lokalitet uden for skolens grund med det formål at give eleverne lejlighed til på stedet at gøre erfaringer, som ikke kan gøres på skolen eller i skolens lokalområde med hensyn til emner og fagområder, der har tilknytning til den daglige undervisning, jf. Undervisningsministeriets vejledning nr. 12 af 23.03.1999”.

kunst

Bøgebjergskolen mener, at det giver rigtig god mening, at afvikle dele af skolens undervisning i henhold til ovenstående vejledning. Det vægtes, at skolen dels tager afsted hvert år klassevis med udvalgte klasser, men også at skolen med jævne mellemrum vælger at tage af sted med hele skolen og eventuelt med børn og personale fra børnehaven.

Vedtaget i skolebestyrelsen d. 18. december 2017

Skolebestyrelsesformand: Knud Erik Westdorf