Forårs SFO

Forårs-SFO er et tilbud med børnehaveindhold tilpasset børn lige inden skolestart. Her bliver børnene fortrolige med skolen og SFO'en. Vi har et tæt samarbejde med 0. klasse og de nye voksne, børnene får, når de starter i skole.

For at børnehavebørnene kan få en god start i mødet med skolen, er forårs-SFO et godt trinbræt. Her sørger vi for, at børnene får opbygget robusthed, så de er klar til at tage i mod de nye udfordringer, der venter dem. Det er også i forårs-SFO, børnene begynder at videreudvikle sig fra børnehavebarn til skolebarn. Det er vigtigt for os, at de bibeholder deres nysgerrighed og lyst til leg og læring.

pige i gynge

Et par dage om ugen kommer de nuværende børnehaveklassebørn tidligere i SFO, så der også der kan opbygges venskaber. Så lærer børnene omgivelserne og de nye kammerater at kende lidt efter lidt.